Thanks to all parents for the lovely flowers and for the generous token that I received.
May we continue to cooperate and teamwork towards empowering children to bring out their best potentials.
Kindest Regards
Jacqueline Zettergren
onsdag 10 juni 2015
tisdag 9 juni 2015
Splendid Summer Holiday
I wish all children and parents relaxing and splendid moments during the holiday till we meet again on the 19th August,2015.
Important Dates
Important Dates
10th June 2015
9:00-9:45 Meeting in the classroom
I0:00-10:45 Assembly at the school yard
11th June 2015-18th August 2015 : Summer Holidays
19th August 2015: School Start:Assembly at the school yard at 9:00
Summer Holidays: Children are to read 1-3 books. Write a summary of the favourite book read.
Information om skriftliga omdömen
Från den 10 juni kan ni se de skriftliga omdömena på Skolwebben. Där hittar ni också kunskapskraven för årskurs 6. De skriftliga omdömena är en prognos utifrån dessa kunskapskrav. På höstens föräldramöte kommer vi att prata mer om kunskapskraven och Skolwebben och ser gärna att alla redan nu bekantar sig med Skolwebben.
Stockholm Skolwebb är grundskolans webbplattform där vårdnadshavare och elever bland annat kan se schema och ha kontakt med lärare. Du kan även följa ditt barns kunskapsutveckling, anmäla och se frånvaro och ta del av information från skolan och skolans lärare. Mer om detta kan ni läsa om på skolans hemsida.
http://www.johannesskola.stockholm.se/
fredag 5 juni 2015
Newsletter Week 24
The term
has come to an end. Thanks to all parents for cooperation.
Open Day for parents
The open
day was a great moment for the children and the parents who could manage to
come. All the work that was shown to parents will be retained in the childrens`
Portfolio and IUP files.
Bränboll (Rounders) Competition
The
students won against the teachers during the rounders competitions. This was
great fun for the students.
Pysics/ Technology/ Mathematics
The topic contruction and movement came to a great end. Children showed videos of the constructions to their parents. The Mathematics test results was almost 100% pass for the whole class. The topic Tables and Diagrams gave the best results ever.
Pysics/ Technology/ Mathematics
The topic contruction and movement came to a great end. Children showed videos of the constructions to their parents. The Mathematics test results was almost 100% pass for the whole class. The topic Tables and Diagrams gave the best results ever.
Week 24
Monday
Normal
schedule
Tuesday
Football
competitions teachers verses grade sixes.
Homework
No homework
Wednesday End of Term
9:00 -9:45 Meeting in the clasroom
10:00-11:00 Assembly at the school yard.
11:00 A brief meeting by the horsechestnut tree infront of the main block
for a final farewell.
for a final farewell.
fredag 22 maj 2015
Newsletter Week 22
Dear
Parents,The week has been quite smooth, and the children have shown a serious side that was quite amazing during our wrestling with putting Romeo and Juliet together. What is great is that the children are so engaged in this act.
Athletics Competitions
The children had fun in the Athletics competitions and performed very well. They were proud of their achievements.
The Next Academic Year 2015-2016
Our working team in the 4th grade will continue to provide stability to childrenin the next academic year. The team includes Agnes Halmin grade 4b SO, Swedish , Arts teacher and Class Teacher grade 4a, Patrik Garney Class Teacher for grade 4 C and “Förster lärare”, Ulla Johansson the Mathematics and Natural Sciences teacher for grade 4a and 4c. I will continue to be Class Teacher for grade 4b in the academic year 2015-2016.
Homework
Children are to revise for a quiz in the topic "Tabell och diagram". Parents whose children have completed all homework and feel a need for engaging the children can communicate with me to arrange optional homework for their children, Romeo and Juliet can be trained.
Mathematics / Natural Sciences
The children will continue with experiments for extracting energy from rubber/elastic bands (this time) for both acceleration and for rotating a propeller. We will have to modify our Standard Fordon enable it to perform those activities for our experiments and this will be great fun. Mathematics We will integrate fractions with measurements of volume of liquids using different measuring vessels.
måndag 4 maj 2015
NTA: Planeering
Ämne: I detta arbete får du möjlighet att utveckla förmågor inom både fysik- och teknikämnena.
2015 Du kommer att konstruera fordon, rita samt bygga efter en ritning eller andra krav. Dessutom kommer du att undersöka hur last och olika krafter påverkar fordonet.
https://www.youtube.com/watch?v=TNdDeLKSftE
Utdrag ur Lgr 11
Förmågor att utveckla:
Fysik:
· använda kunskaper i fysik för att granska information, kommunicera och ta ställning i frågor som rör energi, teknik, miljö och samhälle,
· genomföra systematiska undersökningar i fysik, och
· använda fysikens begrepp, modeller och
· teorier för att beskriva och förklara fysikaliska samband i naturen och samhället.
Teknik:
· identifiera och analysera tekniska lösningar utifrån ändamålsenlighet och funktion,
· identifiera problem och behov som kan lösas med teknik och
· utarbeta förslag till lösningar, använda teknikområdets begrepp och uttrycksformer,
· värdera konsekvenser av olika teknikval för individ, samhälle och miljö, och
· analysera drivkrafter bakom teknikutveckling och hur tekniken har förändrats över tid
Mål
· Du kan konstruera ett fordon utifrån egna idéer, en ritning eller andra givna krav.
· Du kan identifiera och beskriva olika krafter (t.ex. friktion, luftmotstånd och gravitation) och förklara hur de påverkar ditt fordon.
· Du vet att energi måste tillföras för att ett fordon ska röra på sig och kunna ge exempel på hur detta kan ske.
· Du kan tillämpa stegen i en konstruktionsprocess och visar det genom att planera, konstruera, prova, analysera och utvärdera ditt fordons rörelse för att se hur det kan utvecklas och
· arbetar sedan vidare för att hitta bättre lösningar för att ditt fordon ska uppfylla kraven. Du kan utföra undersökningar och dokumentera dina resultat för att kunna dra slutsatser, samtala och diskutera om olika fordonskonstruktioner.
· Du kan diskutera och berätta om uppfinnare och olika tekniska uppfinningar som haft betydelse för människans sätt att transportera sig.
Arbetssätt
Du kommer att arbeta tillsammans med en eller ett par kamrater med olika uppdrag. Du lyssnar, läser instruktioner och följer en arbetsbeskrivning. Du dokumenterar ditt arbete och deltar i gemensamma diskussioner. Vi kommer att läsa faktatexter samt ha genomgångar, diskussioner och sammanfattningar under hela vårt arbete
Bedömning
Du kommer att bedömas hur väl du når de konkretiserade målen. Detta kommer att ske under hela arbetets gång och dina förmågor visar du vid både muntliga och skriftliga aktiviteter och moment. I slutet av arbetsområdet kommer du att få konstruera ett fordon med givna egenskaper och funktioner och även skriva ett avslutande prov.
Newsletter Week 19
Mathematics
The children will continue to work with tables and diagrams. On Friday of week twenty the children will have a test on the topic tables and diagrams.
Natural Sciences
Technology is still be integrated with physics. The children have continued with the theme Movement and Construction (rörelse och konstruktion. The children have used elasticity to provide energy to the “standard fordon”. During the exercise the children were required to identify a way of controlling the distant incurred by the” standard fordon”, manoeuvre its acceleration and make it reverse with a rubber band as the only source of energy. This was pure fascination and a preparation of a more challenging tax where a propeller will be attached to the “standard fordon” and both acceleration and wind will initiate rotation of the propeller. I will enclose structured information of the relevance of our study of rörelse och konstruktion” to the Swedish Curriculum
Lgr 11.
Homework
The children will train their parts on “ Romeo and Juliet”. For Mathematics they will do page (145-147) Mattebogren 4A.
More
information will be in the next Newsletter.
Kindest
Regards
Jacqueline
Zettergren
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)