Cosmonova
The
children visited Cosmonova and ”Naturhistoriska Museet”.The enormity of the
screen and the intensity of the sounds to illustrate for example the “big bang”
theory was uncomfortable for some children. The exhibitions in the Museum were
fascinating to many children. When we came back the students were active in
reflecting orally about the museum and in stating facts learnt
Test
The
Mathematics involving the order of operations when adding, subtracting,
multiplying and dividing including negative numbers will be tested. The
children should go through the goals on chapter one of Matheborgen again and
see to that they can achieve them. Some questions will be quite challenging. Go
through the challenging section of the book.
The
children are to concentrate on preparing for the test. They have no homework.
Denna vecka har vi jobbat vidare
med vårt deckartema. Vi har tittat på deckare och diskuterat typiska
deckardrag. Nästa vecka börjar vi planera en egen deckare utifrån exempel och
mallar.
Under veckan har vi också
fördjupat oss mer i arbetsområdet om Medeltiden, vi har pratat och diskuterat
och börjat läsa Sigridsagor (som utspelar sig just under medeltiden).
Svenska:
Läsläxa i läsutmaningen, minst 3 gånger 15 minuter (fyll i läsprotokoll OCH lämna in)
Hälsningar
från,
Agnes Halminoch Jacqueline Zettergren
Lärare
år 5
Johannes
skola
Stockholm