The lecture
about children`s internet habits was very informative. The children were guided
into benefits of the use of the internet. They got concrete guides of legal
issues concerning the common apps that children use frequently.
The Mathematics test was postponed to next
Wednesday. Some children have already started doing Geometry. As soon as they
are done with the topics we are to cover in grade 5 they will obviously
advance to
grade 6 work. If they are ahead of time they will have plenty of time to prepare
for the National Tests.nThe experiments we have done with sounds have been very
exciting. There are a couple of activities that they can test out at home.
I issued
the children with hard copies “Application for
Mother Tongue” forms for English. This is a usual formality that
students in the bi-lingual classes have to do every academic year. Please
remember to hand them in as soon as you have filled them.
kvarglömt saker kommer
att finnas för påseende och hämtning nästa vecka, dvs v 17, i aulan. Det som är
kvar därefter skänks/ alternativ slängs bort.
I veckan har vi
kommit igång med de två nya arbetsområden inom svenska och SO, Media och
källkritik (samhällskunskap) och Stavning (svenska). Vi har pratat om vad vi
ska lära oss (målen) och vi har också börjat prata om hur korta och långa
vokaler påverkar stavningen samt om begrepp som källkritik, trovärdighet,
massmedier och primär- och sekundärkälla.
Svenska: Läsläxa i läsutmaningen, minst 3
gånger 15 minuter (fyll i läsprotokoll)
Några elever har istället för obligatorisk
läsläxa i läxa att skriva klart deckaren och
lämna in alternativt skicka till Agnes.
SO: fr.o.m. nästa vecka kommer tre
elever/vecka ha i läxa att välja en nyhet att ta med
till skolan och presentera kort för
klassen.
Nästa vecka är det Timothy, Ayla och
Elises tur.
Hälsningar från,
Agnes Halmin och Jacqueline Zettergren
Lärare år 5
Johannes skola
Stockholm
Inga Danielsson
Skolsköterska, Skolhälsovården
Johannes skola
Roslagsgatan 61
113 54 Stockholm
Telefon: 08-508 44 508